Thursday 6 September 2012

Thus the name Yuchiwon (유치원)

Assalamualaikum wbt.

Yeah, been really hardworking these days (eh?just one day?) and make this post.

Why I choose the name of this blog, Yuchiwon? Bahasa apakah itu. I bet siapa-siapa yang memang hardcore k-pop berdepop mesti tau. Kalau tak tahu jugak baik lupakan minat engko ke arah k-pop dan join usrah sekarang. Heh.

유치원
Yuchiwon ini adalah perkataan Korea yang bermaksud Tadika. Asalnya memilih nama ini adalah kerana ketandusan idea nak pilih nama apa. Kalau nama KalamSuci, PenPatah, PenMerah, AngelWearsPrada(eh?), macam overwhelming kan padahal hengko baru setahun jagung je kan kat blogging world ini. Yeah, I found the answer! Kenapa nama tadika sebab haku memanglah baru-baruan di blogging world ini. Yang ditulis di atas adalah taiko-taiko blogger di Malaysia kecuali KalamSuci - aku pun tak tau kenapa KalamSuci.heh.

Makanya, aku mengharapkan untuk menjadi yang lebih baik dengan kehadiran blog ini dan dari semasa ke semasa berkongsi percambahan idea dan ilmu yang aku tahu kepada kawan-kawan *heh?ade ke*sekalian.

Thus, the name Yuchiwon. Mari sama-sama kita belajar untuk menjadi lebih baik ye! Because good or bad, you yourself choose!


*Ada rancangan Korea kat KBS World yang aku suka ialah TV Kindergarden Funny Funny and I enjoy watching it eventhough budak-budak lagi suka tengok FairlyOddParents.Foine.Foine.

No comments:

Post a Comment